יוסי הטוני | 11/12/2011

יבמ רכשה את דימאנדטק תמורת 440 מיליון דולרים במזומן

 

יבמ (IBM) רכשה את דימאנדטק (DemandTec) - חברה המספקת מערכות מבוססות ענן לניתוח אנליטי של מסחר אלקטרוני, תהליכי תמחור וקביעת תמהיל של מוצרים לארגונים - תמורת 440 מיליון דולרים במזומן. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2012, והיא טעונה אישורים של הרגולטור בארצות הברית ושל בעלי המניות של החברה הנרכשת. עם השלמת הרכישה, תשולב דימאנדטק בחטיבת התוכנה של הענק הכחול.

המטה של דימאנדטק נמצא בסאן מתיאו, קליפורניה. היא מונה 350 עובדים ובעלת סניפים במינאפוליס, לונדון, פריס ובנגלור שבהודו. יש לה 450 לקוחות בעולם בתחומי המסחר הקמעונאי, מוצרי צריכה ותעשיות אחרות. בין גופי המסחר הקמעונאי המשתמשים בתוכנה של דימאנדטק נכללים רשתות מזון, תרופות, חנויות נוחות, מוצרי צריכה אלקטרוניים, אספקה משרדית, הלבשה, חנויות כל בו ומסעדות מזון מהיר. בין לקוחות החברה נמנות בסט-ביי (Best Buy), טארגט (Target) ורשתוול-מארט (Wal-Mart).

בתחומי הייצור, משמשים מוצרי החברה בקטגוריות המזון והמשקאות, הבריאות ומוצרי הטיפוח. לדימאנדטק 31 פטנטים בתחומי התמחור, תגובה מבוססת ניתוח אנליטי וניתוח מבצעי קידום מכירות.

דימאנדטק מספקת תוכנת ניתוח אנליטי מבוססת מיחשוב ענן והיא מאפשרת לעסקים לבחון תרחישי קנייה שונים, ברשת ובחנות כאחד. בשל כך, ניתן לאתר מגמות בשוק ולהציע תובנות משופרות לגבי תמחור, מבצעי קידום מכירות ומוצרים, וכן אופן לבניית תמהיל המוצרים והצגתם, על מנת להעלות את רמת הרווחיות.

 

 

הענק הכחול מסר, כי "הרכישה משתלבת במיזם המסחר החכם של יבמ ומעמידה לרשותה כלי אנליטי, מבוסס ענן, לקידום מכירות ושיווק. הכלי מסייע ללקוחות להגדיר באופן המדויק ביותר את רמת המחיר הנכונה ואת תמהיל המוצרים המתאים להרגלי הקנייה של הלקוחות". עוד נמסר, כי "בעידן הרשתות החברתיות, ארגונים נאבקים על מנת להתמודד עם השינויים המהירים בהרגלי הרכישה של לקוחותיהם. השוק הדיגיטלי החדש, המשלב רכישות מקוונות ופיזיות, לצד השימוש ברכיבים ניידים, דורשים תגובה מהירה לביקושים, אסטרטגיית מחירים גמישה והתאמה אוטומטית של מחירים. זאת, על בסיס נתונים המתקבלים ממקורות מקוונים ואחרים". הענק הכחול מעריך, כי שוק התוכנה למסחר חכם יגיע עד 2015 להיקף של 20 מיליארד דולרים וכי "הרחבת היכולות הללו לסביבת הענן מספקת לארגונים גישה מיידית למידע אודות לקוחות והחזר מהיר במיוחד על ההשקעה".

יבמ תשלב את דימאנדטק בהיצע פתרונות התוכנה כשירות (SaaS) שלה ואלה יוצעו ללקוחות על בסיס דמי מנוי.

מאז 2003 רכשה יבמ יותר מ-70 חברות תוכנה. ככלל, זוהי הרכישה השביעית של הענק הכחול השנה. כל הרכישות הן חלק מאסטרטגיה מוצהרת של החברה לרכישת חברות בסכום כולל של 20 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של העשור, לצד צמיחה אורגנית והתרחבות באזורים גיאוגרפיים חדשים בעולם המתפתח.

"ניתוח הנתונים ניצח"

לדברי בראיין מרשל, אנליסט מ-ISI Group (ר"ת International Strategy and Investment Group), "הרכישה משתלבת עם העקביות ברכישות של יבמ בעולם ניתוח הנתונים בעלי ערך מוסף. היא מצטרפת לרכישות של i2 ,Q1 Labs,נטזה (Netezza) וחברות אחרות. הרכישה תסייע ליבמ להרחיב את מעגל לקוחותיה בתחום, עם היצע ניתוח נתוני מכירות ותמהיל מוצרים משופר".

"יבמ מצויה כל כולה בעולם ניתוח הנתונים. זה תחום מנצח, אין בכך ספק", אמר רוב אנדרל, אנליסט מפירמת הייעוץ Enderle Group. לדבריו, "הענק הכחול זיהה את העידן הנוכחי כעידן של נתונים, הרבה נתונים, וכעת - מה שנדרש לעשות הוא לנתח אותם, על מנת להפיק מהם ערך עסקי. כך, המידע יהיה המלך, והוא יניב לארגונים זהב, אם הם רק יידעו ויוכלו לנתח אותו באופן מושכל. אני מעריך שליבמ יהיו עוד מהלכים רבים בתחום". הוא הוסיף, כי "זו אינה הרכישה הראשונה של יבמ בעולם ה-Big Data (נתונים רחבי היקף ונפח), והמגמה הזו תאפיין את העשור הנוכחי. לגבי כל פער שיהיה לה בתחום, יבמ תפתח או תרכוש חברה העונה על הצורך הזה".

Contact us on WhatsApp
Open Accessibilty Menu