יוסי הטוני | 11/12/2011

מחקר: רק שליש מהארגונים מנצלים ביעילות את המידע המצוי ברשותם

 

רק כשליש מהארגונים מנצלים באופן יעיל את המידע המצוי ברשותם - כך עולה ממחקר שממצאיו פורסמו אתמול (ד'). עוד העלה המחקר, כי שני שלישים מהארגונים לא יכולים או לא יודעים לנצל את המידע שקיים בארגון לטובת היבטיו העסקיים. מדובר בסיוע לקבלת החלטות בדרג הניהולי, השגת יתרון תחרותי, ייעול תהליכים, חיסכון בכספים, קבלת חדשנות והשגת תובנות חדשות אודות לקוחות.

המחקר, שנעשה במימון EMC, בוצע על ידי MetaMarkets, והוא נערך בקרב 500 מנהלי BI, מנתחי מידע, אנליסטים ומהנדסי מידע בארגונים גדולים בארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, הודו וסין. כל המשתתפים במחקר מצויים בדרג מקבלי ההחלטות בארגונים שבהם הם מועסקים.

על פי הנתונים, התפוצצות המידע הדיגיטלי הנאסף בארגונים בשל ריבוי רכיבים ניידים וחיישנים המצויים בתוכם, המדיה החברתית, הדימות הרפואי ועוד התפתחויות טכנולוגיות הביאה לכך שאין בידי הארגונים את הכלים והיכולת לנתח את כלל המידע הזה, אף שכלים שכאלה מצויים כיום בשוק. בעיה נוספת שעולה מהמצב החדש היא מחסור במומחי בינה עסקית ובמנתחי מידע בארגונים. כמו כן, העלה המחקר, כי קיימים מחסומים הכרוכים באימוץ כלים לטיפול ב-Big Data, בהם היעדר כישורים או הכשרה (32%), העדר משאבים או תקציבים (32%), מבנה ארגוני שגוי (14%) והעדר כלים וטכנולוגיה (10%).

אנדריאס וויגנד, ראש המעבדה למידע חברתי באוניברסיטת סטנפורד ולשעבר ה-CTO של אמזון (Amazon), אמר ש-"אנחנו חיים בעולם מונע מידע. היעילות התפעולית של ארגונים מכל מגזרי התעשייה נשענת, במידה הולכת וגוברת, על היכולת לנתח ולנצל את הכמויות העצומות של המידע". לדבריו, "הפיכת המידע רחב ההיקף למוצר הגיוני ובעל ערך עסקי היא הדלק הארגוני החדש. למרבה הצער, ארגונים עדיין לא שינו את מצבם התודעתי לגבי האפשרויות הטמונות במידע זה ובאופן שעליהם לטפל בו על מנת להגדיל את היקף עסקיהם".

 

 

"ארגונים ניצבים כיום בפתחו של עידן חדש, ה-Big Data, שמהווה הזדמנות לבצע שינוי באופן שבו הם עובדים, צורכים ומשתמשים במידע, כמו גם באופן שבו העובדים עובדים וחיים", אמר ג'רמי ברטון, סגן נשיא בכיר ומנהל השיווק ב-EMC. הוא הוסיף, כי "בגלל המיזוג של מידע מסיבי המצוי בשכבות איחסון שונות נוצר מצב שבו הדור הבא של הטכנולוגיה לניתוח המידע ולנראות שלו קיימת כאן ועכשיו. מנהלי ארגונים נדרשים להפנים את הימצאותם של הכלים ואת היכולת לעשות במידע רב הערך הזה שימוש לתועלת הארגונים ולהשגת תובנות חדשות".

מייקל דריסקול, מייסד משותף ו-CTO של MetaMarkets, ציין ש-"כלים בלבד או אנשים בלבד אינם יכולים להתמודד עם האתגר החדש שטמון בטיפול ב- Big Data. הם חייבים לעבוד יחדיו. למרות ההתקדמות של כלי התוכנה בתחום, כמות המומחים שיודעים להשתמש בכלים אלה קטנה. מחקר המידע הוא שדה צעיר וצמיחה שלו תונע, בין השאר, על ידי הטכנולוגיה"

Contact us on WhatsApp
Open Accessibilty Menu