יוסי הטוני | 11/12/2011

סנג'אי מירצ'נדני, EMC: "הענן וה-Big Data - הגלים החשובים ביותר בעולם ה-IT בשנים הקרובות"

 

מיחשוב הענן וה-Big Data, טיפול במידע בנפחי ענק, יהיו שני הגלים המשמעותיים ביותר אותם יחווה עולם המחשוב הארגוני בשנים הקרובות. על המנמ"רים להיערך תשתיתית, תפיסתית ותקציבית על מנת לממש את שתי המגמות הללו, שישפיעו לא רק על מערכי ה-IT שבראשותם, אלא על כל הארגון", כך אמר סנג'אי מירצ'נדני, מנמ"ר ומנהל התפעול של מרכזי המצוינות שלEMC העולמית.

מירצ'נדני דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית תשתיות ניהול המידע היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לדבריו, "מיחשוב ענן ו-Big Data הם בני דודים קרובים והטיפול בשניהם ייעשה על ידי המנמ"רים באופן משולב. רק בדרך זו ניתן יהיה להפחית את עלויות הטיפול ב-IT הארגוני, תוך הבאת יותר ערך עסקי לארגונים".

הוא אמר, כי "מנמ"רים עומדים כיום בפני מצוקות ואתגרים שלא חוו קודם: כמות כוח האדם המצוי ברשותם קטנה או לא גדלה אבל משימותיהם יותר מהוכפלו; כבר שנים שההוצאות על תחזוקת ה-IT עומדות על 73%, מה שמותיר מעט מאוד מרחב מחיה להקצאת תקציבים לפיתוח ולחדשנות; הגידול במידע ממשיך לעלות - במהלך העשור הקרוב כמות המידע בעולם תצמח מ-0.9 זטה-בייט ל-35.2 זטה-בייט; 90% מהמידע הוא בלתי מובנה; וסיכוני אבטחת המידע הולכים ומתגברים".

"הכנס היום מתקיים תחת הכותרת Cloud meet Big Data - כותרת שמבטאת בצורה הטובה ביותר את המיקוד העסקי של EMC", הוסיף. "מצד אחד, אנחנו מתמקדים בתחום הענן על כל רכיביו - וירטואליזציה, איחסון, גיבוי, ניהול ואבטחת מידע - ומצד שני, הנושא החם הבא בעידן המידע הדיגיטלי, ה-Big Data. יש כיום לא מעט אתגרים טכנולוגיים בניהול כמויות מידע גדולות מאוד שלא ניתן לפתור בצורה יעילה באמצעות הטכנולוגיות הקיימות, ויש צורך בגישה אחרת. לכן, EMC רכשה שתי חברות מובילות: אייסילון (Isilon) בתחום האיחסון וגרינפלאם (Greenplum) בתחום מסדי הנתונים המקביליים לניתוח נתונים. שתי החברות מספקות מענה ייחודי בשוק לאתגר המורכב של השנים הקרובות - ניהול הנתונים הגדולים".

 

 

 

ג'ו טוצ'י, מנכ"ל, יושב ראש ונשיא EMC העולמית. צילום: קובי קנטור
ג'ו טוצ'י, מנכ"ל, יושב ראש ונשיא EMC העולמית. צילום: קובי קנטור
בהמשך תיאר מירצ'נדני את הטמעת מיחשוב הענן שעשה בשבעת אתרי מרכזי המצוינות שבאחריותו, המונים עשרת אלפים עובדים. הוא אמר, כי התהליך כלל ביצוע קונסולידציה, וירטואליזציה מבוססת 

VMware ושימוש במערכות תשתית ואיחסון של EMC, כאשר בשאר שכבות המיחשוב יש מוצרים של אורקל (Oracle), סאפ (SAP) ומיקרוסופט (Microsoft). "בדרך זו הגדלנו את יעילות המיחשוב, העצמנו את חוויית המשתמשים, צמצמנו תקציבים והגברנו את התפוקה", ציין.

 

"הטמעת מיחשוב ענן היא-היא המענה למצוקות המנמ"רים בעולמות התקציב, הגידול במידע ואבטחת המידע", סיכם מירצ'נדני. "ניתן להפחית את עלויות המיחשוב הארגוני בעד 40% עם הטמעת ענן בן כלאיים. לנו יש את הכלים והשירותים לסייע לארגונים במסע שלהם לעבר הענן".

"מערכת החינוך בישראל תרמה להצלחת התעשייה"

הכנס נפתח בדברי ברכה שנשא ג'ו טוצ'י, מנכ"ל, יושב ראש ונשיא EMC העולמית. לדבריו, "מערכת החינוך בישראל עשתה עבודה מצוינת והצליחה ליצור רוח של חדשנות. אני מוצא בישראל מוסר עבודה גבוה, גאווה שלא ניתן להשוות לשום מקום אחר ורוח נהדרת של חדשנות. חינוך הדור הצעיר, במיוחד במדעים מדויקים, מהווה את התרומה העיקרית להצלחת התעשייה. זו מדינה נהדרת להשקיע בה".

טוצ'י ציין, כי "אנחנו מתכננים רכישות נוספות בישראל בתחומי העניין והמומחיות של EMC. רכישות עתידיות הן אלה שיתרמו לחברה להתחזק בתחומים אלה".

"נתח השוק של EMC בישראל גדל"

דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל, אמר ש-"ישראל היא אחת המדינות היותר קטנות על מפת EMC, אבל מהחשובות שבהן עבור החברה".

לדבריו, "2011 מסתמנת כשנה מוצלחת מאוד בכל המישורים. במישור העסקי, זו הייתה עבורנו שנה של גידול מתמשך במכירות ובכוח האדם, עם עלייה של יותר מ-50% בשנתיים וחצי האחרונות. בהתאם, גדלנו גם בנתח השוק שלנו במגזר ה-High End, כמו גם ב-Mid Range. ההסבר לגידול נעוץ בשינוי הטכנולוגי והאסטרטגי שחל בחברה - מחברת איחסון שעיקר מיקודה בארגונים גדולים הפכנו לחברת IT המספקת מגוון רחב של טכנולוגיות, מוצרים ושירותים בתחום ניהול תשתיות המידע, שמיועדים למגוון רחב של לקוחות - ארגונים גדולים, בינוניים וקטנים כאחד, בכל המגזרים".

 

דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. צילום: קובי קנטור
דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל. צילום: קובי קנטור
נויברגר הוסיף, כי "מרכז הפעילות של הסניף הישראלי הוא במכירות מוצרי האיחסון – תחום שבו אנחנו דומיננטיים בשוק בארץ. נתח השוק שלנו, על פי 

IDC ישראל, גדול בצורה משמעותית ביחס לזה העולמי. ברבעון השני של 2011 עמד נתח השוק שלנו בארץ על 45% לעומת קצת פחות מ-30% גלובלית, ובתחום מוצרי ה-High End אנחנו אוחזים בחלק הארי של השוק - 84%".

 

"בעולם ה-SMB, השקנו בינואר השנה את קווי המוצרים VNX ו-VNXe, הדור הבא של מערכות ה-Mid-Range", אמר. "מאז ההשקה בוצעו על ידי שותפינו העסקיים מאות התקנות של המוצר במגוון רחב של לקוחות, בעיקר אלה הנמנים על שוק ה-SMB, שבו הייתה ל-EMC חדירה נמוכה יותר כל השנים. לא עוד: ישראל היא כיום אחת המדינות שבה האימוץ של פלטפורמת VNX הוא הטוב ביותר. על פי IDC, נתח השוק שלנו ב-2011 חצה את ה-40%".

הוא הוסיף, כי "בשנתיים האחרונות הפכנו לגורם דומיננטי מאוד גם בעולמות הגיבויים, בעיקר לאחר רכישת דטה דומיין (Data Domain). הרחבנו משמעותית את המכירות בתחום זה, ובמקביל - השלשנו את כמות כוח האדם שמטפלת בתחום בישראל".

לסיום אמר נויברגר, כי "אנחנו חווים התעניינות מרובה במיחשוב ענן בקרב לקוחות, כיוון שהשוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. הענן בן הכלאיים, השילוב של הפרטי והציבורי, יתבסס בשנים הקרובות ויהפוך לאסטרטגיה המרכזית של ארגונים שיעברו לענן".

לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

Contact us on WhatsApp
Open Accessibilty Menu