יוסי הטוני | 11/12/2011

דגנית בודק-לוי, NessPRO: "ה-Big Data מהווה עבור הארגונים אתגר טכנולוגי, אך גם הזדמנות עסקית"

"אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת מידע. ארגונים נדרשים להתמודד עם כמויות נתונים ונפחי מידע אותם הם לא הכירו בעבר, ונדרשים לפעול לשם כך בהיבטי העיבוד והניתוח בצורה שונה. ה-Big Data מהווה עבור הארגונים אתגר טכנולוגי, אך גם הזדמנות עסקית", כך אמרה דגנית בודק-לוי, מנהלת תחום מערכות פתוחות ב-NessPRO.

בודק-לוי דיברה בכנס השנתי הרביעי שערכה NessPRO ללקוחותיה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף חברת המחקר STKI, נערך אתמול (ד') והיום (ה') במלון מרידיאן באילת, בהשתתפות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים. האירוע מתקיים תחת המוטו "דואט של חדשנות טכנולוגית ועתיד עסקי חדש". אנשי STKI הציגו במסגרתו את המגמות בעולם ה-IT, ואנשי NessPRO - את הפתרונות המוצעים על ידם. מנחה את הכנס זוהר פרל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק ב-NessPRO.

לדברי פרל, NessPRO החלה בייצוג שתי חברות חדשות: Net IQ, שמרחיבה את הפעולות של נובל (Nobel), ו-Platform computing, שמספקת פתרונות בעולם מיחשוב הענן.

בודק-לוי אמרה, כי התפוצצות המידע הארגוני מחייבת גישה שונה לטיפול בנתונים, באינטגרציה שלהם ובתהליכי ה-ETL, גזירה ושליפת נתונים. "העולם השתנה ומקורות המידע הפכו למגוונים יותר, והם כוללים את המדיה החברתית. היחידות העסקיות דורשות יותר שירותים וניתוחים מבוססי מידע, והכול מהר יותר, קרוב לזמן אמת". היא ציינה, כי "מערכי ה-IT בארגונים נדרשים לעבור לעידן ETL 2.0, תוך שיפור הביצועים, האצת התהליכים, חיסכון במשאבים וצמצום הסיכונים התפעוליים - במהלך הטיפול ב-Big Data".

 

 

ספקי בסיסי נתונים השקיעו רבות בהגדלת נפחי הנתונים שלהם, אולם הביצועים נותרו מאחור, הוסיפה בודק-לוי. לכן, לדבריה, נדרשים כלים לשיפור הביצועים. היא ציטטה מחקר שהעלה שכשליש ממערכי המיחשוב בארגונים מבצעים תהליכי עיבוד נתונים שלא במסגרת ה-ETL - דבר שמביא להגדלת העלויות ולסרבול תהליכים. מחקר נוסף שהיא ציטטה ממנו העלה, כי הארגונים משתמשים בפחות מ-10% מהמידע המצוי ברשותם.

בהמשך, הציגה בודק-לוי את כלי Syncsort, שלדבריה "מספקים נגישות מהירה יותר לנתונים העסקיים, תוך שמירה על רמת עדכניות גבוהה. הדבר מביא להורדת העומסים ממכונת בסיסי הנתונים הארגונית, לחיסכון בשדרוגי חומרה ולאספקת ממשק מובנה לכלי ה-ETL הקיימים בארגון. כך אפשר לממש את היעד של אמת ארגונית אחת על בסיס נתונים אחיד, עם מחזורי עיבוד קצרים יותר, על יותר מידע. הדבר מביא לשיפור הביצועים פי עשרה".

"75% מהדפים המודפסים בארגון לא נאספים"

נושא נוסף שאותו הציגה בודק-לוי הוא הצורך בחיסכון בהוצאות הפקס וההדפסה הארגוניות והשאיפה להפוך את הארגונים לכאלה שהם "ללא נייר", או לפחות לארגונים בעלי "פחות נייר". היא ציטטה מחקרים המעידים, כי הוצאות הארגון על הדפסה ומתכלים עומדות על 2%-3% מתקציבו, וכי 75% מהדפים המודפסים אינם נאספים על ידי העובדים. בנוסף, ציינה, הטיפול במדפסות מהווה גורם הפנייה העיקרי ל-HelpDesk.

 

איתי כפרי, מנהל פעילות Social ב-NessPRO. צילום: קובי קנטור
איתי כפרי, מנהל פעילות Social ב-NessPRO. צילום: קובי קנטור
בודק-לוי הציגה פתרון של Preton שלדבריה גורם למיטוב של המתכלים בעת ההדפסה ולחיסכון בכל הדפסה, דבר המביא לצמצום עלויות ההדפסה במחצית, מבלי לפגוע באיכותה. בנוסף, ציינה, הפתרון מאפשר למדוד את נפח ההדפסות בפועל ולממש מדיניות ארגונית לתחום, לצד התועלת הירוקה.

 

איתי כפרי, מנהל פעילות Social ב-NessPRO, דיבר על המדיה החברתית ועל התועלות שעשויות לנבוע לארגונים ממנה. "העולם השתנה", אמר. "מאז שהגיעו הרשתות החברתיות הלקוח נמצא ומשוחח בהן ועל מנת להגיע אליו, הארגון נדרש להיות רלוונטי, מעניין וחדשני". הוא ציטט מחקר שלפיו 65% מהגולשים ברשתות החברתיות מאמינים למה שכותבים החברים שלהם. "נתון זה מעיד על החשיבות הרבה המיוחסת לנכתב ברשת ועל הכוח האדיר של המדיה החברתית", אמר כפרי.

הוא הציג את פתרון Fanzila, שלדבריו מהווה "פלטפורמה ארגונית לבניית יישומים חברתיים בפייסבוק (Facebook), המשמשת כמערכת CRM חברתית". לדבריו, הפלטפורמה מסייעת בניתוח מידע על האוהדים בחתכים שונים, לצרכי פילוח ומיקוד, ומאשרת לקבל את כתובות המייל שלהם.

"אפשר להשתלט על השינויים"

דוד ביסמוט, מנהל פתרונות ניהול ב-NessPRO, דיבר על פתרונות שליטה ובקרה (שו"ב) ל-IT. "אפשר להשתלט על השינויים", אמר. "אפשר לנהל מערך IT דינמי בעזרת מערכות ניהול מדור חדש". הוא ציין ש-"אלה שמכתיבות את המהפכה הטכנולוגית הן הענקיות - פייסבוק, גוגל (Google), אמזון (Amazon) ואפל (Apple). בבסיס ההתנהלות שלהן עומדים שיתוף, מהירות, דינמיות, זמינות ובעיקר חשיבות הלקוח".

 

דוד ביסמוט, מנהל פתרונות ניהול ב-NessPRO. צילום: קובי קנטור
דוד ביסמוט, מנהל פתרונות ניהול ב-NessPRO. צילום: קובי קנטור
ביסמוט הוסיף, כי "מדובר בסדר יום חדש שטומן בחובו, לצד הסיכונים, גם סיכויים. נכון שכעת נדרשים 100% זמינות וביצועים בשמיים, אבל יש פה פוטנציאל עסקי".

 

הוא הציג פתרון לניהול מערך ה-IT שלדבריו הינו "מעודכן ועונה לדרישות עסקיות". "זה פתרון שמבוסס על הגדרת שירותים עסקיים במיפוי אל מול המשתמש העסקי, במידול דינמי שלהם ובניהולם", הוסיף. "הדבר נעשה בעזרת מדידה אמיתית של ביצועים בכל צומת אפליקטיבית, תוך התייחסות לזמינות, כמו גם בעזרת חוויית משתמש אמיתית, ניהול השינויים ומעקב אחרי השינויים בשירותים".

"אם אני מסוגל בזמן אמת למדוד את השירות ולהשתמש במדידות לתחקור היסטורי וקבלת החלטות - אני מסוגל לדבר על שירות עסקי", סיים ביסמוט.

 

רוצים לדעת עוד? הרשמו לכנס ה-BIG Date הראשון בישראל שייערך ב-6 למרץ 2012. האירוע מיועד למנהלי פיתוח של חברות ISV המייצאות לחו"ל ולמנהלי מחשוב של ארגונים גדולים בישראל.

Contact us on WhatsApp
Open Accessibilty Menu