Information Week | 11/01/2012

בסוכנות NSA מבקשים לפתוח את קוד המקור של מסד נתונים מאובטח

סוכנות הריגול העבירה את הפרויקט של מסד הנתונים, אשר מתאפיין בבקרה פרטנית על הגישה, לארגון Apache Foundation לצורך תהליך ההדגרה (incubation), שבמסגרתו יוכן פרויקט מתפקד בעל קוד מקור פתוח

בסוכנות National Security Agency) NSA) בארצות הברית מבקשים לפתוח את קוד המקור של מסד נתונים מאובטח, אשר מכונה Accumulo. הפרויקט פותח על ידי אנשי NSA מאז שנת 2008 וכיום כולל הקוד כ-200,000 שורות, בעיקר בשפת Java. בחודש ספטמבר האחרון הועבר הפרויקט לארגון Apache Foundation לצורך תהליך ההדגרה (incubation), שבמסגרתו יוכן פרויקט מתפקד בעל קוד מקור פתוח.

המאפיין העיקרי של פרויקט Accumulo, אשר מבדיל אותו ממסדי נתונים דומים, הוא בקרה פרטנית על הגישה. הבקרה נעשית ברמת התא הבודד, והיא מאפשרת לארגונים להעניק למשתמשים הרשאות גישה לשדות מסוימים בלבד במסד הנתונים. בסוכנות NSA מעריכים כי בשוווקים אנכיים שבהם מיוחסת חשיבות מיוחדת לפרטיות, דוגמת המגזר הממשלתי או מוסדות רפואיים, יגלו עניין רב בטכנולוגיה. פרויקט Accumulo כולל גם תצורת אחסון בעלת רמה גבוהה של דחיסה.

ב-NSA מבקשים להציע את הפרויקט באמצעות ארגון Apache Foundation, ולא ישירות, משום שהפרויקט נסמך על טכנולוגיות אחרות של Apache. בפרויקט נעשה שימוש במסגרת התוכנה Apache Hadoop ובמערכת קבצים שמיועדת ליישומים מבוזרים, בשירות התצורה Apache ZooKeeper למערכות מבוזרות ובמסגרת Apache Thrift לפיתוח תוכנה בשפות מרובות. בדומה למסד הנתונים המבוזר Apache HBase, מבוסס גם פרויקט Accumulo על מערכת מסד הנתונים BigTable של גוגל (Google).

בסוכנות NSA ציינו כי התייחסו לפרויקט Accumulo כבר מהשלבים הראשונים כאל פרויקט בעל קוד מקור פתוח, והבטיחו לפרסם במסגרת הפתיחה של הקוד מאות עמודים של תיעוד. לוני אנדרסון, מנהל המיחשוב הראשי של סוכנות NSA, אמר בריאיון שהעניק ל-InformationWeek עוד באביב האחרון כי בכוונת הסוכנות לפתוח את הקוד של חלק מהפרויקטים שפותחו במסגרתה.

על פי NSA, מאות מפתחים כבר משתמשים היום בפרויקט Accumulo. מלבד ב-NSA ייעשה המשך הפיתוח של הפרויקט גם ב-MIT Lincoln Labs, ב- Carnegie Mellon University ובמקומות נוספים.

 

רוצים לדעת עוד? הרשמו לכנס ה-BIG Date הראשון בישראל שייערך ב-6 למרץ 2012. האירוע מיועד למנהלי פיתוח של חברות ISV המייצאות לחו"ל ולמנהלי מחשוב של ארגונים גדולים בישראל.

Contact us on WhatsApp
Open Accessibilty Menu