יוסי הטוני | 11/12/2011

אילנה יוחה, סטט-מרקט: "הכסף מצוי במערכות ה-BI - צריך לדעת לגלות אותו"

 

"בתקופת משבר, מנהלי השיווק נמצאים במצוקה. אני באה ואומרת להם: 'יש לכם כסף, הוא מצוי במאגרי המידע הארגוניים ובמערכות הבינה העסקית. כל מה שנדרש מכם הוא לחפור ולכרות באותם מאגרים ומערכות, כדי להפיק מהם מידע עסקי בעל ערך'", כך אמרה אילנה יוחה, מנכ"ל סטט-מרקט.

יוחה דיברה בכנס BI BOOM, שנערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית והנחתה אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-PRO.

לדברי יוחה, סטט-מרקט מתמחה בכריית מידע וניתוח צופה פני עתיד (Predictive Analytics), במטרה לסייע ללקוחותיה להגביר את יכולת שימור הלקוחות ולמקסם את ההכנסות מלקוחות קיימים. זאת, לצד מיטוב של קמפיינים שיווקיים, לשם השגת לקוחות נאמנים ורווחיים.

היא אמרה, כי האתגר, שהוא ההזדמנות עבור מנהלי השיווק, "הוא למצוא את הסוד של הדטה. זה דבר מרכזי בעולם השיווק - איך אני מעבירה כסף מכיסם של לקוחותיי לכיסי? מה מתאים ללקוח? אם יש לי ריבוי מוצרים, איך אני ממנפת אותם לטובת הלקוח?".

 

 

יוחה נתנה בתור דוגמה מקרה שקרה לה אישית: "לפני כמה ימים קיבלתי מספר קופונים. מישהו פילח את המידע עליי והציעו לי מתנה לחורף. הייתי שמחה מאוד, אבל המתנה לא קלעה למטרה ולא התאימה לאופי שלי".

 

איתמר בן חמו, מנכ"ל Vision.bi. צילום: קובי קנטור
איתמר בן חמו, מנכ"ל Vision.bi. צילום: קובי קנטור
הדרך לביצוע כרייה נכונה של מידע מהנתונים, סיימה יוחה, טמונה בכמה פעולות יסוד, ביניהן פילוח אוכלוסיית היעד כלפיה יבוצע הקמפיין - "להשקיע את השיווק באותם אנשים שעשויים להיענות לך"; בחינת ערך הלקוח - "במי שווה להשקיע"; ובניית פרופיל לקוח.

 

ההבדלים בין BI מסורתי ל-Big Data

איתמר בן חמו, מנכ"ל Vision.bi, תיאר את ההבדלים בין ביצוע פרויקטי בינה עסקית מסורתיים, המבוססים על על המידע הארגוני הקיים, לאלה הנעשים על מידע רחב היקף, Big Data. לדבריו, "התחלנו לחקור את עולם ה-Big Data ואת השאלה מהי הדרך לפעול ולבצע פרויקטים. מסתבר שמדובר בפרויקטים השונים מאוד מפרויקטי BI מסורתיים".

הוא ציין, כי החברה שבראשותו היא חברת תוכנה ושירותים ישראלית שמתמחה בתחום ה-BI ומספקת פרויקטי BI "ברמה גבוהה ובזמן קצר". לדבריו, "כל מוצרי החברה מבוססים על פלטפורמת תוכנה מתקדמת ומאפשרים ללקוחות החברה להקים מערכות DWH מתקדמות בזמן קצר ביותר, כמו גם לבצע ניטור ובקרת איכות נתונים מתקדמת".

 

רונן חן, סמנכ"ל טכנולוגיות בפירמיד אנליטיקס. צילום: קובי קנטור
רונן חן, סמנכ"ל טכנולוגיות בפירמיד אנליטיקס. צילום: קובי קנטור
בן חמו הוסיף, כי לצד פרויקטי BI מסורתיים רבים אותם ביצעה החברה, היא ערכה כמה פרויקטי BI עם Big Data, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות, התבססות על שפות פיתוח שונות דוגמת פיית'ון, פרל או ג'אווה (Java) וכן שילוב כלי יוניקס (Unix) ולינוקס (Linux). הוא סיים בציינו, כי הפרויקטים מבוצעים במתודולוגיית אג'ייל, לטובת קיצור זמני הפיתוח.

 

רוצים יישומים מתקדמים - משתמשים בכלים ארכאיים

רונן חן, סמנכ"ל טכנולוגיות בפירמיד אנליטיקס, אמר שהחברה מספקת פלטפורמת BI המעניקה למשתמשים העסקיים את הכלים הדרושים כדי לקבל תובנות על העסק שלהם באופן טבעי. זאת, בלי להידרש למיומנות טכנולוגית ותוך ניתוח מעמיק של הנתונים והעצמת המשתמשים השונים.

הוא הוסיף, כי המשתמשים מצפים ליישומים מתקדמים ואינטואיטיביים, אך למרות זאת, נאלצים לנווט בעזרת כלים ארכאיים ומורכבים בבואם לבצע שאילתות מול בסיסי הנתונים הארגוניים. "המענה של פירמיד הוא ביצירת כלי BI חדשניים, הן בעיצוב והן בתפקוד שלהם, תוך סינרגיה בין שיטות הדיווח", אמר. הוא הוסיף, כי הפלטפורמה שנבנתה מבוססת על כלי ה-BI של מיקרוסופט (Microsoft) ומאפשרת למשתמשים העסקיים לנצל יותר מ-90% מהשירותים של הכלי.

חן סיים באמרו, כי "אנחנו מובילים את מהפכת ה-BI הבאה עם הבאת מידע עסקי למשתמשים בכל רמות הארגון".

Contact us on WhatsApp
Open Accessibilty Menu